Strategische workshops die inzichten brengen

Bij het ontwikkelen van een sterke visuele identiteit draait alles om de merkstrategie: wie ben je, wat wil je uitstralen en hoe bereik je je doelgroep? Om dat scherp te krijgen, werken we in workshops waarin we samen met de klant actief de kern en belangrijkste inzichten ophalen.

Hoe het voelt als de kwartjes vallen

We zetten de toon met kritische vragen. We vegen de aannames van tafel, prikken door je heen en proberen de kern te raken. Dit doen we met grote vellen en kleine kaartjes waarin er in groepen actief wordt gezocht naar wat erbij je organisatie hoort.

In veel trajecten zien we hetzelfde patroon terug: je kunt jaren aan kennis hebben, of juist aan de vooravond staan van verandering: samensmelting, herpositionering, nieuwe propositie. Het maakt niet uit waar je start; de echte vooruitgang komt wanneer je benoemt wat je níet meer doet en wanneer er richting ontstaat die iedereen begrijpt.

Van inzicht naar houvast

Wat er uit zo’n dag komt, is de ruggengraat van alles wat volgt: merkverhaal, merkbelofte, noem maar op. Vakjargon waar we je nu niet mee lastig willen vallen. Maar deze sturen vervolgens wél het ontwerp van de visuele identiteit van logo tot huisstijl en alles wat daar bij komt kijken. In die volgorde. Eerst richting, dan vorm. Zo zorg je dat het merk niet alleen mooi oogt, maar klopt, overtuigt en werkt voor je doelen én je doelgroep.

En nu jij: ben jij klaar voor 2026 en de jaren er na?

Want je kunt pas een overtuigend merk bouwen als je weet wie je bent en waar je voor staat. De kans dat dit lukt heeft vooral te maken met waar je begint. En daar helpen we je graag bij!

Let’s work together.
Let’s work together.