Asbest Service Salland

Hoe een sterk merkfundament en crossmediale campagne voor maanden aan werkvoorraad zorgde

Asbest Service Salland: een Sallands familiebedrijf dat asbestsanering combineert met renovatie en verduurzaming. Vanuit een vernieuwd merkfundament ontwikkelden we een aanpak die zorgt voor duidelijkheid, vertrouwen en, niet geheel onbelangrijk, veel nieuwe aanvragen.

Visuele identiteit
Logo redesign
Marketingstrategie
Activatieplan
Merkstrategie
Online strategie
Webdesign & -development

Terug

Een merkpropositie die aanvragen veranderde. Van saneren naar renoveren.

Asbestsanering is voor veel mensen spannend en onoverzichtelijk, en dat terwijl de communicatie in de markt vaak gericht is op urgentie en angst. Dat paste niet bij Asbest Service Salland: zij willen laten zien dat een dakrenovatie gepaard kan gaan met rust, duidelijkheid en volledige ontzorging. Daarom begonnen we bij het merkfundament: een mensgericht Sallands familiebedrijf dat rust brengt, meedenkt en de complete dakrenovatie regelt via één aanspreekpunt. Niet het probleem centraal, maar de oplossing. Geen slopers, maar bouwers.

Vanuit die strategie ontwikkelden we een nieuwe huisstijl die vertrouwen uitstraalt en past bij de regio. Rustig, menselijk en zonder poespas, maar wel sterk en herkenbaar. Een visuele identiteit die laat zien waar Asbest Service Salland voor staat en het verhaal samenvat in één gedachte: van saneren naar renoveren

"Zoals het nu lijkt hebben we 7 maanden werkvoorraad, dat is uniek sinds de oprichting van het bedrijf.''

We bouwden de nieuwe website vanuit het perspectief van de gebruiker. De site maakt direct duidelijk wat Asbest Service Salland anders doet: één partner die het volledige traject uitvoert en ook verantwoordelijkheid draagt voor het eindresultaat. Met mensgerichte fotografie, heldere taal en een logische flow nemen we onzekerheid en angst weg en laten we zien wat er wanneer gebeurt en waarom dit de veilige keuze is.

Na livegang van de nieuwe website startten we met een gerichte Google Ads-campagne, afgestemd op de nieuwe positionering. Geen volume om het volume, maar focus op kwalitatieve aanvragen van mensen die echt aan de slag willen met hun woning.

De combinatie van een helder merkverhaal, duidelijke propositie en een sterke website zorgde vrijwel direct voor resultaat. De kwaliteit van de aanvragen nam toe en de orderportefeuille groeide snel. Volgens Asbest Service Salland resulteerde dit in een werkvoorraad van ongeveer zeven maanden, iets wat sinds de oprichting van het bedrijf niet eerder voorkwam.

Hoe we met lokale herkenning en slimme cross-mediale targeting echt conversie creëerden.

Naast online wilden we ook de lokale kracht van Asbest Service Salland benutten. In de regio kon onze klant vaak al aan een woning zien of er een asbestdak op ligt. Dat inzicht vormde het vertrekpunt voor een offline campagne die bewustzijn creëert, zonder angst of paniek te zaaien.

Met wijk- en postcodegerichte abri-uitingen maakten we de boodschap lokaal en herkenbaar, zoals: “Holterbroek, jouw woning is van de asbestgeneratie.” Daarnaast maakten we gebruik van huis-aan-huis flyers waarin uitgelegd werd dat jouw woning van de asbestgeneratie is (zonder angst te zaaien), waar asbest kan zitten en wat je moet doen als je je dak ooit zou willen renoveren.