Voor de bibliotheek in Twekkelerveld ontwikkelden we een campagne die écht dichtbij voelt. Niet alleen qua beeld en taal, maar ook in de manier waarop we de wijk erbij betrokken.
Art-direction
Campagne
Conceptontwikkeling
Fotografie
Tone-of-voice
Visuele identiteit
Copywriting
Samen met bewoners brachten we in beeld wat de bieb voor hen betekent: een plek om te lezen, te leren, vragen te stellen, elkaar te ontmoeten. Met de pay-off “Kom thuis in de bieb” wilden we meer doen dan alleen promoten. We wilden een gevoel vangen. Iets wat je herkent als je daar binnenstapt. Want de bieb is er niet alleen voor de boeken. De bieb is er voor de mensen.
We ontwikkelden het concept tot in detail en brachten het tot leven met eigen fotografie. Alles werd afgestemd op de vijf pijlers van De Bibliotheek: ontmoeten, lezen, leren, vragen en doen. Voor elke pijler creëerden we een eigen campagnebeeld, steeds met herkenbare locaties in de wijk als decor. Zo ontstaat niet alleen visuele herkenbaarheid, maar wordt de wijk ook actief betrokken bij het fotografieconcept. Hierdoor wordt de bibliotheek een plek waar alles samenkomt. Een plek waar je thuiskomt.