Daniels Tandheelkunde

Uitgesproken visuele identiteit voor Daniels Tandheelkunde

Hoe zet je een spraakmakend en uniek merk neer in de klinische wereld van tandartspraktijken? Dat was de ambitie waarmee Daniels Tandheelkunde bij ons aanklopte. Daniels Tandheelkunde kent een unieke, holistische aanpak voor haar klanten met specialisme op het gebied van esthetische en restauratieve tandheelkundige zorg. Een onderneming die wordt gerund door twee gespecialiseerde, vrouwelijke tandartsen in een, let’s face it, door mannen gedomineerd vakgebied.

Art-direction foto
Beeldtaal
Conceptontwikkeling
Herpositionering
Logo redesign
Merkactivatieplan
Merkidentiteit
Merkstrategie
Tone-of-voice richtlijnen
Visuele identiteit

Terug

Stijlvol, eerlijk en perfectie

Voor ons de uitdaging om hen – in een toch conservatieve branche – te helpen bij de merkpositionering die invulling geeft aan hun specialistische manier van werken en dit te delen met de wereld. De nieuwe ontwikkelde visuele identiteit van Daniels Tandheelkunde laat zien dat stijlvol, eerlijk en perfectie perfect samen gaan

Reward your smile

De nieuwe merkpositionering draait om de merkbelofte ‘Reward your smile.’ Daniels Tandheelkunde maakt mensen bewust om te kiezen voor kwalitatieve zorg voor je gebit. Aandacht voor de klant met een goed voortraject en passende nazorg. Gericht om schade en slijtage door gebruik van je gebit te voorkomen of te herstellen, of om je gebit te verfraaien. Dit met de één van de beste geregistreerde reconstructief tandartsen van het land.

Expertise, exclusiviteit en warme visie op het vak

We ontwikkelden een vernieuwde visuele identiteit die deze expertise, exclusiviteit en vooral ‘warme’ visie op het vak uitstraalt. Verre van klinisch, dichterbij en vertrouwen. Ondersteund doormet communicatiedragers met een kwalitatieve en toch gemoedelijke uitstraling die de patiënten bereiken vanaf de wachtkamer tot aan het thuisgestuurde kaartje na de behandeling.

Om de online zichtbaarheid kracht bij te zetten, creëerden we een website met sterke content en warme sfeervolle fotografie. Een online basis die zowel mogelijke patiënten voor reconstructieve behandelingen aan moet spreken, als andere tandartsen het vertrouwen moet geven dat zij hun patiënten kunnen doorverwijzen als zij zelf deze behandelingen niet verzorgen.

Een branding die ademt

Een branding die ademt wat Daniels Tandheelkunde goed begrijpt: om op te vallen in deze wereld, moet je als merk een bepaalde beleving bieden – in welke branche je je ook bevindt.

De volledige re-branding en online activatie hebben we mogen doorlopen, waarin wij verantwoordelijk waren voor de visuele identiteit, alle communicatie-uitingen, de vernieuwde website met passende fotografie en de aansluiting op de social kanalen van Daniels Tandheelkunde.