Jaarlijks weten zij het Nederlandse festivalpubliek te trekken naar een uitzinnig tweedaags feest in de bossen van Hellendoorn. Samenwerken met het bruisende Dauwpop-festival is elk jaar een waar genot. Maar wat is onze rol als creatief bureau? Een aantrekkelijk festival nóg aantrekkelijker maken, met als doel: meer bezoekers. We steken onze energie volop in het verspreiden van het Dauwpop-gevoel onder de festivalliefhebbers van Nederland. Van diverse communicatieuitingen, contentmarketing, onderdeel van het media-team tijdens het festival, het verzorgen van de merchandise. En als kers op de taart, ontwikkelden we een splinternieuwe website voor Dauwpop met behulp van low code platform Webflow. Een pareltje, al zeggen we het zelf!
Copywriting
Contenmarketing
Contentcreatie
Advertising
Webdesign
Webdevelopment
Deze website ontwikkelden we in Webflow, dat veel vrijheid en aanpassingsmogelijkheden ingebouwd heeft. Bovendien is de website eenvoudig te beheren dankzij ons zelf-ontwikkelde CMS, waardoor updates en content moeiteloos toegevoegd kunnen worden. Binnen no-time was de nieuwe dauwpop.nl live; in slechts 6 weken gingen we van kick-off naar lancering.
Vanaf de grond opgebouwd, hebben we de website van Dauwpop van alle benodigdheden voorzien. Met een krachtig plan en herkenbare ontwerpen hebben we een gebruiksvriendelijke digitale plek gecreëerd waar festivalgangers hun hart kunnen ophalen. Van de line-up tot aan kampeerinformatie en van tickets tot veelgestelde vragen; alles wat je nodig hebt, vind je hier op een aantrekkelijke én overzichtelijke manier.
Van het aantrekken tot nieuwe volgers, het zoeken van interactie met de doelgroep tot aan fomo creëren om bij het festival te zijn. Brand Specials is verantwoordelijk voor alle communicatie- en contentuitingen. Dit, in samenwerking met het vaste team van Dauwpop en Studio Wonder. Content is een erg belangrijk onderdeel bij een festival, het gaat verder dan een leuke Instagram of TikTok video plaatsen.
We pakten het breder aan. Van een doordachte strategie, advertising tot aan de uiteindelijke content creatie is een lange weg waarin veel keuzes worden gemaakt. Wanneer ga je artiesten aankondigen? Welke content gaan we adverteren? Hoe lok je mensen naar de ticketshop? Wanneer ga je de doelgroep opwarmen richting het festival? Wordt het video of juist die vette animatie. Keuzes die leiden tot resultaat.
We begonnen in oktober 2023 met 7600 volgers op Instagram, dit kon meer, veel meer. Het inzetten van slimme contentmarketing moest niet alleen zorgen om meer mensen te binden aan het merk Dauwpop, maar ook leiden tot de verkoop van meer tickets gedurende het festival. En dat is aardig gelukt: in juni 2024 zitten we op ruim 11,7 duizend volgers.
Content maken waar niet alleen wij blij van worden, maar waar vooral de doelgroep van Dauwpop zich in kan vinden. Dan komen we toch weer terug bij die aantrekkelijkheid, inspelen op trends en zorgen dat de content een zo hoog mogelijk bereik krijgt. Resultaat? Video’s die bijna 36 duizend keer worden bekeken.
Naast het media-team verzorgden wij ook de Dauwpop merchandising. Onze creativiteit kon letterlijk gedragen worden in truien, T-shirts, sjaals, sokken en nog veel meer artikelen. We schoten content van de artikelen voor op de socials, kleedden de stand aan en verkochten de items tijdens het festival zelf met ons team en leuke vrijwilligers.