Uit je comfortzone stappen, uitdagingen aangaan en plezier hebben. Soms spannend, maar vaak leerzaam: op 22 september heeft de eerste editie van FBK Urban Sports Festival plaatsgevonden. Een eendaags sportfestival met veel muziek, vette acts, clinics van o.a. Touzani en Remy Bonjaski én vooral heel veel sporten om zelf uit te proberen! Onze opdracht was om dit festival te voorzien van een identiteit waar men niet omheen kon en de basis legde voor hopelijk nog veel meer edities.
Communicatieadvies
Conceptontwikkeling
Huisstijl implementatie in communicatiedragers
Logo design
Merkidentiteit
Visuele identiteit
Webdesign
Webdevelopment
FBK Urban Sports Festival, een samenwerking tussen de Gemeente Hengelo en de organisatie van FBK-Games en de diverse Hengelose scholen, wilde tijdens deze eerste editie (vooral) jongeren aansporen om kennis te maken en zich te verbinden aan sport in de Gemeente Hengelo. Het doel was dus simpel: jongeren (meer) aan het sporten te laten deelnemen! Tijdens het festival kreeg je daarom de unieke gelegenheid om deel te nemen aan sporten die je waarschijnlijk nog nooit eerder had gedaan. Het was dé kans om iets nieuws te proberen en je grenzen te verleggen.
We gingen de uitdaging aan. Het was duidelijk dat er een merkidentiteit moest worden gecreëerd die even uitdagend en gedurfd was als de sporten zelf. Want we zijn eerlijk: we hadden zelf ook nog nooit van Jiu-Jitsu of stuntskaten gehoord. We hebben een gedurfde stijl gecreëerd die opvalt, uitdagend en speels is. We bedachten daarbij de communicatieboodschap: “Challenge Accepted” die diende als een soort campagneslogan, maar tegelijkertijd als rode draad door de hele visuele identiteit.
We zijn verder gegaan dan dat: we hebben een no-code website gecreëerd en ontwikkeld, met toffe animaties waarin de stijl van FBK Urban Sports Festival nog beter tot zijn recht komt. We hebben aantrekkelijke social media content gemaakt en de dragers voor het festival zelf ontwikkeld.