Harwoonie

Een rebranding traject dat staat als een huis

Harwoonie is een alles-in-één woonconcept dat in samenwerking met vaste partners passende woonoplossingen creëert voor degenen die deze het hardst nodig hebben. Zij benaderden ons met de vraag om een nieuwe website te ontwikkelen die hun ‘why’ duidelijk naar voren brengt:  de mens centraal stellen en laten zien dat Harwoonie er is om de woningnood in Nederland te versnellen en zelfs op te lossen. Samen zagen we echter dat er meer nodig was dan alleen een nieuwe website; een volledige rebranding was noodzakelijk om het gevoel waar Harwoonie voor staat over te brengen én om uiteindelijk een effectieve website te realiseren.

Art-direction
Logo redesign
Marketingstrategie
Activatieplan
Merkstrategie
Naming
Tone-of-voice
Visuele identiteit

Terug

Bevindingen die ertoe doen

Een krachtig merk begint met een duidelijke basis: het begrijpen van je identiteit, je missie, en je waarden. Alleen als je weet wie je echt bent, kun je dat naar buiten brengen. Samen bedachten we met Harwoonie een strategie die perfect aansluit bij het merk en de doelgroep inspireert en overtuigt.

Eén ding kwam continu naar voren: Harwoonie doet het voor de mens. Synergie, daadkracht en warmte waren de kernwaarden waar we de huisstijl op baseerden. Met nieuwe kleuren, een nieuw logo en een nieuwe tagline welke direct de lading dekt ‘fijn wonen doe je samen’.

Een hedendaagse website

Daarnaast kwam de oorspronkelijke vraag weer naar boven: hoe vertellen we ons verhaal op een manier die direct de aandacht trekt en de verbeelding prikkelt? Een website die niet alleen functioneel is, maar ook een echte beleving biedt. We begonnen met het ontwikkelen van een slimme sitemap en een wireframe, die als blauwdruk dienden voor het verdere proces.

We creërden een opvallend webdesign, dat niet alleen esthetisch aantrekkelijk is, maar ook intuïtief werkt. Dit alles resulteerde in een dynamische website die volledig is gebouwd in Webflow en perfect aansluit bij de identiteit van Harwoonie.

Wij denken verder én breder

Het eindresultaat? Een merk dat warmte uitstraalt, professioneel is én een innovatieve uitstraling heeft. Harwoonie is er voor mensen die in woningnood zijn. Een goede fundering waar Harwoonie meer verder kan, zowel in design als online. Kortom: de nieuwe stijl en de website staan als een huis.

Let’s work together.
Let’s work together.