Datispienter, een naam die ons bij Brand Specials meteen aansprak. Maar we wisten ook gelijk dat we de aantrekkelijkheid van het merk naar een hoger niveau konden en moesten tillen. En dat is precies waarom we vol energie zijn gestart aan het rebrandingstraject van Pienter.
Herpositionering
Merkstrategie
Merkidentiteit
Visuele identiteit
Art-direction
Fotografie
Logo redesign
Naamontwikkeling
Webdesign
Webdevelopment
Door middel van diverse merk-workshops startte onze samenwerking om inzicht te krijgen in de organisatie en haar verwachtingen voor de rebranding. Met deze sessies werden gezamenlijk de toekomstige doelen van Pienter beschreven én het fundament gelegd voor het creëren van een volledig vernieuwde visuele identiteit en het ontwerpen en lanceren van een vernieuwde website.
We creëerden het nieuwe merkverhaal voor Pienter. Het is soms niet eenvoudig om te begrijpen waar een club mensen dagelijks aan werkt op het gebied van veilige werkomgevingen en het continu verbeteren van organisaties, die moeten voldoen aan alle regels en wetgevingen die hiermee gepaard gaan.
De nieuwe visuele identiteit van Pienter is flexibel, vernieuwend en toekomst-proof. Het gehele merk weerspiegelt de waarden van de organisatie en creëert een volwassen uitstraling. Een belangrijk aspect van de rebranding was de naamswijziging naar Pienter, een verandering die snel werd omarmd en als een stap vooruit werd gezien.
We hebben de gehele doorvertaling van het merk op diverse communicatiedragers vormgegeven en de ontwikkeling tot lancering van de nieuwe website begeleid. Deze is niet alleen visueel aantrekkelijk, maar ook gebruiksvriendelijk en informatief. De website toont de nieuwe visuele identiteit van Pienter op een ordelijke, herkenbare en vernieuwende manier. De expertise en diensten worden op een slimme en gebruiksvriendelijke manier gepresenteerd.