Special Olympics Twente

Special Olympics Twente, bouwen aan de meest impactvolle games ooit

Special Olympics Nationale Spelen: voor 2019 kende de regio deze beweging niet of nauwelijks. Ook wij hadden er nog nooit van gehoord. Toen we werden gevraagd om mee te helpen aan het grootste sportevenement van Nederland voor mensen met een verstandelijke beperking naar Twente te halen, zeiden we gelijk ‘Hier op an’. Nadat er officieel een ‘go’ was gegeven op het bid, hebben we sindsdien de Special Olympics niet meer losgelaten en hebben we de mooiste herinneringen mogen mak

Art-direction foto
Beeldtaal
Conceptontwikkeling
Herpositionering
Logo redesign
Merkactivatieplan
Merkidentiteit
Merkstrategie
Tone-of-voice richtlijnen
Visuele identiteit

Terug

Aan de slag met de branding!

Nadat we in 2019 al het bidbook, bid video en het logo hadden ontwikkeld, konden we in 2021 aan de slag met de Twentse Special Olympics branding. We ontwikkelden een huisstijl waar atleten zich in zouden herkennen en met trots aan mee zouden doen. We gebruikten de 14 Twentse gemeenten als belangrijke merkelementen en gebruikten de kleur rood als basis voor het kleurenpalet. De typografie die we kozen was speels, stoer maar toch ook sportief en we tekenden eigen Special Olympics sport-iconen.

Tot het uiterste

We wilden er alles aan doen om de filosofie van het kernteam Special Olympics Twente te waarborgen: een onvergetelijke Spelen neerzetten die de sporters en coachen nooit meer zouden vergeten. En dat betekende dat we tot het uiterste gingen om de mooiste dingen te maken.

Zo maakten we de grootste Special Olympics medailles ooit, bedachten we met diverse organisaties in de regio’s uiteenlopende activaties, zetten we 28 sporters met een verstandelijke beperking in als heuse merkambassadeurs en wrapten we een touringcar waarmee we door Nederland reden langs bekende radiostations voor het nummer ‘Altijd een Winnaar’. ‘Altijd een Winnaar’ was tevens de campagneboodschap richting het evenement waarmee we zorgden dat heel Twente rood kleurde en geheel Nederland sporten in Twente niet onopgemerkt zou blijven in het weekend van 10 t/m 12 juni.

Content tot op de laatste dag

Niet alleen op gebied van design en activatie kon stichting Special Olympics Nationale Spelen Twente op ons rekenen. We ondersteunen het projectbureau ook op gebied van communicatie op elk on- en offline vlak. We schreven nieuwsbrieven, persberichten, teksten voor de website en creëerden content tot op de laatste dag van het evenement.

Het resultaat

Het resultaat: met ruim 6.500 uitgereikte medailles beleefden 3.000 sporters, coaches en begeleiders de Special Olympics Nationale Spelen Twente 2022 als nooit tevoren. We bereikte in het weekend alleen al meer dan 2 miljoen mensen online. Het was grandioos!