Als we érgens energie van krijgen, is het wel onze creativiteit de vrije loop te laten en spraakmakende campagnes op te tuigen. Als strategische marketingpartner van Univé Oost hebben we meermaals het voorrecht gekregen om toffe campagnes te ontwikkelen en vorm te geven.
Art-direction
Logo redesign
Marketingstrategie
Activatieplan
Merkstrategie
Naming
Tone-of-voice
Visuele identiteit
“Wij zijn Univé, en we zijn er voor iedereen!” Dat is de boodschap die we binnen een campagne hebben ontwikkeld waarin zowel FC Twente als de lokale betrokkenheid van Univé Oost goed naar voren komt en waarin de mooie samenwerking tussen Univé en de voetbalclub centraal staat. Op basis van de belangrijkste waarden van Univé en FC Twente, ontwikkelden we de rode draad, schreven we de storyline uit en het script.
Univé Oost krijgt meerdere keren per jaar de kans om een verzekering onder de aandacht te brengen bij het FC Twente-publiek. Samen zoeken we dan naar een creatieve invalshoek die past bij de club én de boodschap. Zo bedachten we het concept voor de ‘Mooi Weer’-verzekeringen: vier spelers van FC Twente, elk met hun eigen zomerse voertuig, letterlijk in het zonnetje gezet. Wij verzorgden het concept en de volledige aankleding, van props tot sfeer op locatie.
Het jaar erop gingen we nog meer out-of-the-box. We bedachten het concept 'Univé reist met je mee', waarbij we het vliegveld Twente gebruikten als decor. Een schot in de roos als je het ons vraagt.
Ook voor de woonverzekeringen bedachten we een creatief haakje dat echt aanspreekt. Met de campagne rond het 'Vlaps Vakantiehuus' gaven we op een luchtige en herkenbare manier invulling aan de boodschap achter woonverzekeringen. Meer weten? Lees het hele verhaal in dit blogbericht.
En omdat dat smaakte naar meer, volgde er een 2.0 versie. Waarbij we nóg een stap verder gingen in activatie en beleving. Bekijk hier hoe we dat aanpakten.
Univé Oost zet zich met het de campagne 'Winst waar je blij van wordt' bewust af tegen commerciële verzekeraars. Geen winst voor aandeelhouders, maar voor de leden. Dat maakt deze boodschap niet alleen sympathiek, maar ook geloofwaardig en precies wat mensen zoeken: een organisatie die naast je staat.
We vertaalden dat gevoel van zekerheid en lokale betrokkenheid door naar een herkenbare stijl voor de winkels van Univé Oost. Met echte mensen uit de buurt, authentieke verhalen en een beeldtaal die dichtbij voelt. Zo maken we zichtbaar dat Univé midden in de gemeenschap staat en dat zekerheid nog steeds heel persoonlijk kan zijn.
En inmiddels breiden we de samenwerking uit. Samen met Univé zijn we ook voor De Graafschap aan de slag gegaan. Met campagnes die net zo lokaal en betrokken voelen als bij FC Twente en Univé Oost. De club, de mensen en de regio staan ook hier centraal, precies zoals je het van Univé mag verwachten. Wordt vervolgd!